Slovensko-Poprad-Tatry (Úterý)

1. srpen 2008 | 11.51 |

ÚTERÝ

Ráno jsme vstali něco kolem 6. V 7:45 nám totiž jela električka ( nvm jak po česky ) do Starého Smokovce, odkud jsme měli pokračoval pěšky do Tater. Nasnídali jsme se a ocko nás dovezl na nádraží, kde jsme si koupili jízdenku a vyrazili k električke. Šla jsem já, Romi a Radka. Električka nás dovezla na určené místo a pak už to bylo všechno jenom na nás. Jezdila tam sice lanovka ale prý byla drahá a když už jsem tam byla, tak přeci půjdu raději pěšky. První část trasy byla asi nejnamáhavější. Prostě než si moje nohy zvykly, že zase chodím a ne po rovině, tak mi to chvíli dalo.

P7291961Šly jsme okolo elekrtičky, prý se říkalo, že když se budeš držet dráhy, tak se nemůžeš ztratit. Tak fajn. Cesta byla hodně strmá a kamenitá. Nohy dostávaly pořádně zabrat.

Konečně jsem se vyšplhaly až na Hrebienok. Tak končí lanovka a je tam občerstvení spolu s nějakými lákadly pro turisty. Sedly jsme si tam na chvíli a tak odpočívaly. Po dlouhé cestě ač to byl jenom začátek. hrebienok

To už jsme byly v nadmořské výšce 1284.

Na ukazateli jsme se rozmýšlely kam půjdem dál. Nakonec jsme zvolily směr a vyraztily dál.

Zaujalo mě, že ukazatelé jsou psány v hodinách nikoli v kilometrech. Zajímavé, účiné ale pak zas nevím kolik jsem ušla. Což mě trochu mrzelo, protože pár kilometrů to určitě bylo.

Pokračovaly jsme dál k velkým vodopádům. Já jsem nikdy vlastně žádný pořádný přírodní vodopád neviděla tak jsem se na to těšila. Vodopádů na řece bylo hned několik. První byl ale asi nejúchvatnější a největší, že se mi ani do foťáku nevešel. Takže tam mám jenom takový výstřižek.

P7291981No ono tady fakt není nic vidět ale to je vedlejší.

Dále jsme pokračovaly tak nějak stále nahoru... skoro pořád jsme sledovaly řeku a šly po turistických stezkách. Počásí nám celkem přílo. Nebylo zas takové vedro ale jak jsme vstoupaly, tak jsme se přece jen trochu zapotily.

Pak se terén začal zhoršovat. Vpodstatě jsme skákaly po kamenech, občas se úplně nesmyslně objevili asfaltky. Ale bylo to docela nebezpečné. Kameny byly kluzké a dolů byl jenom sráz, takže jedno blbé uklouznutí a pomáhej vám Bůh. Prostě adrenalin.

P7292016Občas jsme se jdna z nás trochu smekly a trochu naplácly ale dolů jsme naštěstí nesletěla ani jedna. Nahoru to šlo těžko ale šlo to, muselo to jít. Nevím jak dlouho jsme šly ale chodily jsme cik cak, protože kdyby jsme šly rovně, tak by to bylo moc strmé.

Došly jsme nahoru k Zamkovského chatě. Výš už jsme si nedovolily jít, díky nezvyku na pohyb ale i tak jsme byly ve výšce 1475 m n. m.

Tam jsme si sedly, vytáhly jídlo a doplnily své síly.

Bylo tam ale spousta much, tak jsme se brzo zase zvedly a šly zpátky dolů. Dolů se přece jen šlo lépe i když menší kolize se nám nevyhnuly. Ale všechno jsme ve zdraví přežily i dojely električkou zpátky do Popradu.

Jely jsme domů, kde jsme si sedly k muzikálu Golem a odpočívaly. Navečír jsme měli vyrazit do aquaparku s lazerovou "šou".

Po odpočinku asi tak kolek 6 hodiny večer jsme vyrazily. No já vodu miluju, tak jsem se moc těšila. Aquapark mě fakt dostal. Rozsáhle komplexy bazénů, tobogánů a zkuzavej (šmíkaček). Byly jsme tam 3 hodiny a za ty 3 hodiny jsme se naprosto fyzikcy dodělaly... prostě jsem pořád lítaly z jednoho bazénu do druhého. Topily se, klouzaly se, nebo jen tak ležely ve výřivce. Prostě pro mě ráj.

Před lazerovou "šou" jsme se osprchovaly a šly se dívat. Bylo to úžasné. Nikdy jsem nic takového neviděla. Měla jsem vlastně prohlídku celého Slovenska s působivou hudbou a efekty. Prostě krása...eště někdy se tam musím pustit.

aquapark

Úplně vyčerpané jsme dojely domů, najedly a zalezly do postele. Okamžite jsme usly ...

Zpět na hlavní stranu blogu